Preskoči na glavni sadržaj

ŠTA U MENI BUDI COVID 19



Закат у реки Терек














Za nama je već ozbiljno vrijeme provedeno u kućnoj izolaciji, dokle ste Vi stigli ? Šta je Vama donijela ova pandemija? Namjerno Vas ne pitam šta Vam je uzela, ne želim da budimo emocije koje nas čine tužnima, želim da se radujemo. Pitat ćete me, «čemu da se radujemo izolovani i zatvoreni ?« Radujte se sebi, otkrivanju sebe, otkrivanju svojih potisnutih emocija,  želja, aktiviranju svojih talenata i sticanju novih vještina. Gledam profile svojih prijateljica i divim se njihovim kreacijama. Uskršnji praznici su iznjedrili  fotografije koje hrane dušu…od slanog do slatkog, od glamura do etno priča, za svakog po nešto. Živjela ZOOM aplikacija koja je postala hit! Edukacije se nude na sve strane, upoznajemo nove ljude, zemlja ili inostranstvo to uopće više nije važno, sve nam je dostupno. Kako dan ume da bude kratak…plašim se da neću uspjeti da pročitam sve knjige kojih sam gladna, da pogledam sve filmove kojih sam tako željna i još da primijenim filozofiju Skarlet O'Hare «O tome ću misliti sutra», da naučim plesove koje nisam naučila, želim sate slikanja, sate učenja obućarskog zanata, zaljubljena sam u cipele, čizme, papuče… želim iznova da počnem sa upijanjem znanja. Plašim se da li ću stići svima koje volim da kažem da ih volim, da li ću stići da obiđem sva ona mjesta koja želim, a koja nisam vidjela u našoj divnoj Jugoslaviji, da li ću dočekati da unucima ispričam priče o ljubavi, velikim ljubavima, njihovim počecima, tokovima, velike ljubavi se nikada ne završavaju, one traju.
Plaši me hoću li stići da pogledam i uživam u svakom postu tog «ludog Šerbedžijinog sina» čije sam sve koncerte u Beogradu i Sarajevu odgledala i napamet repertoare naučila. Hoću li opet imati vremena za svoju veliku ljubav, za šah? Vreme…kako to Duško Radović kaže « Vreme prolazi, starimo i odlazimo polako. Najpre smo izgubili četvrtog za poker, pa trećeg za preferans, pa drugog za domine i tabliće. Ostali smo sami i sada otvaramo pasijans da vidimo šta će biti sa nama». Jeste ovo trenutak kada smo sami ali ova samoća, otvaranje ovog pasijansa treba da udahne novi život. Još samo da se otvore radnje gdje mogu kupiti konac za bijeli vez i u kasnim noćnim satima, izvesti lijep komad za stol ili jastuk, a možda i neku zavjesu?!  Ništa ne može zamijeniti tu otmjenost i duh prošlih vremena. Jeste li zaboravili uštirkane kragne na haljinama, košuljama, uštirkane stolnjake, šustikle, jastučnice i onaj miris «Bohora» koji od djetinjstva stanuje u našim čulima?  Kako smo samo dozvolili da nas ponese taj neki val rekli bi «evropejstva» u kome nema mjesta za čovjeka u čovjeku, u kome je novac postao mjera vrijednosti, u kome se dičimo lošim postupcima, a sramota je istaći vrline. «Stručno» su nam objasnili da je patiti IN i da što više patimo postajemo veće patriote. Savršen program belosvetskih gluposti! Rođeni smo slobodni, a onda pristanemo na ropstvo jer tako su rekli neki drugovi da treba. Puste zablude, kako to Pekić divno kaže «A Živo­rad i ja smo i dal­je žive­li u za­blu­di da nam sve ide do­bro, čak sve bol­je i bol­je, i da će nam sve bo­lje ići sve dok bu­de­mo ra­zum­ni. Jer, i u dru­goj smo za­blu­di bili. Za­blu­di da smo jako ra­zum­ni, jako pa­met­ni, jako vešti. Po­što smo uo­bražava­li da smo uspešni, ve­ro­va­li smo da smo i ra­zum­ni; po­što smo uo­bražava­li da smo ra­zum­ni, mo­ra­li smo ve­ro­va­ti i da smo uspe­šni. A ska­kav­ci su nas i dal­je jeli, jeli, jeli.” Biljana Srbljanović je napisala sjajnu dramu «Mali mi je ovaj grob», govoreći o jednom vremenu i opet o zabludama«.
Paradoksalno ali istinito, ovaj COVID 19 me je izvukao iz tamnice kojom vladaju luđaci i vratio me je sebi. « Tijesno mi je u ovoj koži» je moj projekat koji vodi životnom dijelu «Šta se desi sa dobrim namjerama» . Dok strah caruje nad razumom u glavama mnogih, ja planiram svoj put u Severnu Osetiju - Alaniju jer životna energija se crpi iz zemlje svojih predaka. Idem po tu grudu, samo cjelovita mogu nastaviti slobodno život.  

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

APORIJE INTERKULTURALNE KOMUNIKACIJE

Prenosim Vam svoj rad pisan za konferenciju u Opatiji. Pitanje interkulturalne komunikacije osnov za uspostavljanje dijaloga na našim prostorima.  Sažetak: Poslije velikih patnji, nesreća, opčinjenosti strahom, mržnjom i nepovjerenjem, nacionalnom i vjerskom ostrašćenošću, postavlja se pitanje postoji li za uspostavljanje interkulturalne komunikacije dovoljno tolerantnosti na prostoru bivše Jugoslavije? U vrijeme prijelaza iz socijalizma u kapitalizam, socijalno je uništen pojedinac, što je rezultiralo jačanjem kolektivnog identiteta. Pripadnost zatvorenoj zajednici ojačalo je mržnju prema svemu nepoznatom i neizvjesnom. Prisjetimo se Dvornikovića: „Naš čovek u suštini poznaje samo obe krajnosti: apsolutnu veru i zanos ili duboko nepoverenje i odvratnost“. Vladajuće elite opstaju na manipulaciji emocijama, šireći ideologiju nacionalne pripadnosti. Nažalost, politička neosviještenost i zavedenost idu i dalje pa tako uzrokuju i antagonizam unutar istog naroda dokazivanjem lokalnih

KAKO SAM POSTALA DRŽAVNI NEPRIJATELJ

Užasnuta otvorenim jezikom mržnje zbog drugačijih uverenja,   razlog je ovog teksta. Potpuno svesna da živimo u turbulentnom vremenu, u vremenu gde je kriza na svim nivoima dovedena do usijanja, u vremenu kome se sa Evropskom unijom manipuliše i niko ne govori istinu jer istinom bi se izgubila kupovina vremena, ne bojim se za reči koje izgovaram i koje stavim na papir. Ponosim se svima Vama koji ste moji prijatelji na ovoj društvenoj mreži i sve Vas jako cenim i poštujem iako nismo svi niti istih verskih opredeljenja, niti istih političkih stanovišta. Volim Vas jer ste otvoreni i što želite da na svoj način učinite nešto dobro za društvo u kome živite. Optužena sam da radim protiv interesa Republike Srpske i srpskih nacionalnih interesa, da sam islamistički provokator, da radim pod Kundehovom zastavom (ne znam kakva je to Kundehova zastava, a volela bih da znam), da radim na genocidu u Evropi. Od toliko teških optužbi, krenuću od «Kundehove zastave», jer na svim pretraživač

«NA KRAJU SVIH KRAJEVA? UVEK JE POJEDAN NOVI POČETAK» Duško Radović

Probudila sam se neobi č no rano za nedjeljno jutro, nedostajalo mi je sunce koje je ovih dana kupalo moju sobu. Probu đ ena, a ne ž elim da se probudim, u sobu mi je ušlo neko sivilo, ne volim to. A onda šok,   «Zagreb je nastradao u jakom zemljotresu». Ne vjerujem, trljam o č i, Tvoj , moj, naš Zagreb, moji prijatelji, naši prijatelji, prijatelji i ro đ aci mojih, Tvojih, naših prijatelja…Prije 10.godina, treslo se moje Kraljevo (5,4 Rihtera), a sada moj Zagreb (5,5 Rihtera). Nakon filma u ž asa koji je kao munja protutnjao mojim mozgom, nakon obavljenih razgovora, poslanih poruka, slijede ć a misao je tako jednostavno, sama od sebe došla – mnogo smo Boga naljutili, mnogo smo loši kao ljudi…ma sve je otišlo u pm. Koliko sino ć na spavanje nas je ispratila informacija o policijskom č asu, u Beogradu od 17.00, u Sarajevu od 18.00, u Banja Luci od 20.00 do 05.00. Po glavi su po č eli da mi se vrzmaju brojevi zara ž enih, izoliranih, po č eli smo da se takmi č imo koja dr ž ava pr